- Pályázatok
- Fenntartási időszakban lévők
- KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00466
- TOP-5.3.1.-16-NG1-2017-00010
- TIOP-1.2.3-11/1-2012-0191
- TÁMOP-3.2.13-12/1-2012-0282
- EFOP-3.3.2-16-2016-00097
- TOP-1.1.1-16-NG1-2017-00003
- ÉMOP-4.3.1/2F-2f-2009-0015
- TOP-1.4.1-19-NG1-2019-00015
- TOP-3.2.1-16-NG1-2017-00076
- TOP-1.4.1-15-NG1-2016-00010
- TOP-4.1.1-15-NG1-2016-00005
EFOP-3.3.2-16-2016-00097
A kedvezményezett neve: Karancslapujtő Község Önkormányzata
A projekt címe: Kompetenciafejlesztés a Karancs-völgyében
A szerződött támogatás összege: 25.000.000 Ft
A támogatás mértéke: 100%
A projekt tervezett befejezési dátuma: 2019.08.31.
A projekt azonosító száma: EFOP-3.3.2-16-2016-00097
A projekt tartalmának bemutatása:
Napjainkban Magyarországon sajnos igen magas az alapkészségek terén gyengén teljesítők, illetve a végzettség nélküli iskolaelhagyók száma. Az Európa 2020 stratégia keretében hazánk vállalta, hogy 2020-ig 10%-ra csökkenti az iskolaelhagyók arányát. Magyarország Partnerségi Megállapodása rögzíti, hogy a formális keretek között zajló felzárkóztatást hatékonyan egészíthetik ki az iskolák által igénybe vett nem formális (azaz nem tanórai keretek között zajló) és az informális oktatási szolgáltatások.
Magyarország Kormánya a 1603/2014-es határozatával fogadta el Az egész életen át tartó tanulás szakpolitikájának keretstratégiáját, melyben rögzítették, hogy a kulturális intézményeknek igen fontos szerepük van a tanulást támogató programok szervezésekor.
Ezekhez a stratégiákhoz illeszkedve nyújtotta be Karancslapujtő Község Önkormányzata az EFOP-3.3.2-16 Kulturális intézmények a köznevelés eredményességéért című felhívásra támogatási kérelmét Kompetenciafejlesztés a Karancs-völgyében címmel, mely 25 M Ft-os támogatásban részesült.
A megvalósítandó projekt előkészítési szakaszában valósult meg az érintett nevelési-oktatási intézmények körében zajló igényfelmérés, mely a pedagógiai programjaik megvalósítását, valamint kínálatuk gazdagítását támogató tevékenységekre irányult. Az egyeztetések alapján kerültek megtervezésre a foglalkozások.
6 db együttműködési megállapodás született nevelési-oktatási intézményekkel. Az együttműködő partnerek közül öt iskola: a karancslapujtői Mocsáry Antal Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola, illetve karancsaljai tagintézménye, a karancskeszi Platthy József Általános Iskola, az Etesi Általános Iskola, illetve litkei tagintézménye. A partnerintézmények között szerepel tovább 1 óvoda: a Karancslapujtői Kastélykert Óvoda.
A projekt három, egyenként 6 hónapos részből áll, melyek az iskolai tanévhez igazodnak. A megvalósítás kezdete 2018. március 1., tervezett befejezése 2019. augusztus 31. A programba bevont informális és nem formális képzésben részt vevő gyermekek és fiatalok száma 300 fő, ami a minimálisan előírt 100 fő 300%-a. Közülük a HH-s és a HHH-s gyermekek száma minimum 36,3 %.
A tevékenységeket a projekt teljes időtartama alatt (18 hónap) a következő foglalkoztatási formák keretében tervezzük megvalósítani: 2 db heti szakkör (2 db x 16 óra), 7 db havi szakkör (7 db x 5 alkalom x 1,5 óra), 6 db foglalkozássorozat (6 db x 5alkalom x 2 óra), 3 db verseny (3 db x 2alkalom x 2 óra), 4 db tábor (2 db x 4 nap x 6 óra + 2 db x 5 nap x 6 óra), és 3 db témanap (3 db x 3 alkalom x 3 óra).
A programok között szerepelnek: tanulás eredményességét segítő könyvtári foglalkozássorozatok, Bagdy Emőke Boldogságprogramjára építő érzékenyítő trénigek, zenei foglalkozássorozatok, művészeti témanapok (versmaraton, gyermeknapi forgószínpad, komplex művészeti bemutató), táborok (hagyományőrző, idegen nyelvi, Ráróson és Cserhátszentiványon természetvédelmi), Palóc témanapok (szüret, karácsony, Luca nap), digitális kompetenciafejlesztő foglalkozássorozat, mozgáskultúra fejlesztő szakkör, versenyek számos témában: természetismereti, rejtvényfejtő, tudományos, sakk).
A programokhoz kapcsolódva értékes eszközökhöz jut az önkormányzat: laptopok, tantermi berendezések (székek, asztalok, szekrények), néptáncos viseletek, rendezvénysátor, hangosítási eszközök. A programok utazási, étkezési költsége is támogatásban részesül.
A konstrukció eredményeként a könyvtár mint kulturális intézmény szélesebb körben bekapcsolódhat a nevelési-oktatási folyamatokba, s ezáltal erősödik kultúraátadó, tudásgyarapító, készségfejlesztő, az egész életen át tartó tanulás feltételeit biztosító szerepe.